-WELCOME TO KOREAN LENS SHOP- DUEBA/GEO/VASSEN LENS READY STOCK ,AURAWHITE,FERWHITE,MAIXARA,FERSKIN READY STOCK HERE-

CARA MEMBUKA BOTOL LENS



CARA MEMBUKA BOTOL LENS

  1. Gunakan benda yang lembut seperti cotton bud untuk mengeluarkan contact lens dalam botol. Elakkan dari menggunakan benda yang tajam kerana akan membuatkan lens terkoyak. 
  2. Rendam sekurang-kurangnya 6 jam sebelum memakai lens dengan solution yang boleh didapati di kedai cermin mata, farmasi dan drug store (watson/guardian) supaya dapat mengembalikan kelembutan dan keanjalan lens.
  3. Setiap kali pemakaian kanta lekap pastikan tangan dicuci bersih bebas daripada sebarang kotoran dan habuk untuk elak daripada ketidakselesaan semasa pemakaian dan elakkan dari jangkitan kuman. 
  4.  Cara pemakaian contact lens dengan menggunakan tangan kanan atau kiri (bagi yang kidal). Pastikan tahu permukaan depan dan belakang. Letak di hujung jari telunjuk (pastikan jari kering dan bersih). 

5. Kanta lebih berbentuk ditunjukkan seperti dalam gambar adalah permukaan depan dan bersedia untuk dipakai. Pemakaian kanta yang terbalik akan menyebabkan ketidakselesaan pada mata dan seterusnya berlaku kerosakan pada selaput mata.

6. Cara pemakaian contact lens adalah seperti gambarajah dibawah.


7. Cara mengeluarkan contact lens adalah seperti gambarajah dibawah.



0 comments:

Post a Comment

Hai..
Please Comment Here...
Tq for visiting!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...